Organizator Milan in njegova pravica, bedak Slak in njegova resnica

Kako je dal organizator glasbenih koncertov lekcijo bojda zvezdi slovenskega MSM prostora: vsakogar, ki je kadar koli težil k objektivnemu novinarstvu, bi moralo biti Slakovega nastopa sram v dno duše!

Da bo s Slakovo- med oddajo 24ur malodane pompozno najavljeno- gostitvijo Milana Trola, organizatorja glasbenih prireditev, tudi domnevno spornega Thompsonovega koncerta, nekaj hudo narobe, je dala vedeti že najava. Ali pa bolj povedano: uvertura. Uvertura v- kar se bo kasneje izkazalo- spodleteli “One man show”. Slak, ta domnevni biser slovenskega ( še bolje povedano: POP-ovskega) MSM raziskovalnega novinarstva, bo prejel lekcijo, ki bi si jo moral zapomniti. Pljunek v obliki hotenega javnega linča se mu bo vrnil in prilepil naravnost na obraz. Žal, novinarski.

Slak je torej krenil na polno, z najvišjimi možnimi obrati že uvodoma. “Dobrodošli v 21. stoletje!” je povzel besede Matjaža Nemca, med kritično javnostjo bolj znanega po tem, da je ekspresno preletel vse učne procese od srednje šole in mature do magisterija. Zasebne, proti katerim se bori tudi stranka, katere član je. SD, ta propadajoča in s kar skoraj milijon EUR dolga obremenjena stranka, seveda v zgodbi ni naključno: ker je ob dolgu obremenjena tudi z negativno kadrovsko selekcijo, je pogoltnila SDS -ovsko vabo, morda enega najbolj prefinjenih spinov moderne dobe slovenske politike, o odpravi prepovedi koncerta kontroverznega hrvaškega rockerja Marka Perkovića- Thompsona.

V tem kontekstu je treba dodati morda samo še to, da je SD ob “aferi”, ki jo je sprožila preko svojega usihajočega vpliva v tukajšnjih MSM ( spomnimo: preko pomurskega Pomgrada tako rekoč nadzoruje rapidno propadajoči mariborski Večer, tu so še Dnevnik ter omenjeni POP in RTV SLO), najbrž računala na tako težko pričakovani preboj, iztržila pa- kot ob vsem, česar se zadnje čase dotakne- bore malo. Najprej je ob predstavitvi “islandizacije Slovenije”, kar bi moral biti upgrade bicikl-revolucije, med zvezde skušala lansirati dolgočasno in prežvečeno Tanjo Fajon, pa jim je pozornost istega dne odvzela neka srbsko- bosanska porno starleta, po imenu Tijana Ajfon.

Smeha ob besedni premetanki, ki jo lahko zrežira samo ironija usode, še ni bilo konec, ko se je kot zadnji v nizu enakih “pravičnikov” v TW vesolje izstrelil še nekdanji minister za izobraževanje, znanost in šport Republike Slovenije, Jernej Pikalo, ki se je- verjeli ali ne- v taistem 21. stoletju, v katerega vabita njegov strankarski kolega Matjaž Nemec in že omenjena tv zvezda resničnostnega novinarstva, Uroš Slak, poslužil miloševićevskega besednjaka in čivknil o “700 000 mrtvih v Jasenovcu”.

Kar ne samo, da je čista izmišljotina in popolna zgodovinska laž ( vseh medvojnih žrtev na področju nekdanje SFRJ naj bi bilo po novem štetju 600 000, preostanek predstavljajo žrtve povojnih pobojev, katerih snovalcu so se nedavno javno poklonili prav pri vrhu stranke SD), pač pa je dober, celo odličen pokazatelj tega, kako zelo je zašla politika stranke SD, ki ji niti forsirane predstave za javnost, tipa “Ne Thompsonu!” ne (z)morejo več pomagati. Prevedeno v jezik aktualnega političnega trenutka: od jogurt- do bicikl-revolucije je samo korak, vse vmes pa 30 letni tovarišijski kapitalizem, ki je večino Slovenije pripeljal na rob.

Štekate zdaj tisto, kar pri SD in ostali navidezni levici Slovenije zaradi negativne kadrovske selekcije niso sposobni? Ravno zaradi tega, takega in takih “Protestival” (ali kakor koli se že imenuje) ne bo nikoli uspel: ni alternative, od prevarantske lekcije iz leta 2012 pa še ni minil dovolj velik časovni interval. Ali kot sem že zapisal: ne moreš dvakrat dobiti oskarja za isti najboljši film!

V tem kontekstu tudi “Je čas za ženske?!” novozelandizacija Slovenije izpade naivna prevara. Ko sem prijatelju omenil načrtovani oz. željeni vzpon Tanje Fajon, mi je nezainteresirano odvrnil: “To je tista, ki je zagovarjala dvakratno kandidaturo, pol pa kandidirala še tretjič?!” “Ja,” sem odvrnil, “v bistvu je zagovarjala omejitev kandidiranja na dvakratno!” “Saj vem,” je odvrnil, “ona, ki nam Šiptare sem vozi!” Hočete kaj več? Tako razmišlja plebs, utrjen z negativnimi izkušnjami in pri tem nobeno lajanje na luno- no, Thompsona- ne pomaga!

Nazaj k bedaku Slaku!

Po definiciji SSKJ lahko “bedak” pomeni tudi omejenega, celo hudo omejenega človeka. Pri tem je treba- in če damo osebno mnenje in popolnoma neprimerno atmosfero linča v studiu na stran- povedati, da je Slak predvsem kapitalsko omejen, kar ga dela še večjega… no, ne bedaka, ampak brezjajčnika.

Da se razumemo: če se gredo anti- Thompson gonjo pri rapidno propadajočem mariborskem Večeru– kjer jim bralstvo umira, korona bremza tisk ( ki itak ni več skoraj nikomur potreben), naročnikov ( spletnih in ostalih) pa ni in ni in si torej na tak način ustvarjajo potrošniško-volilno bazo novih, rdečih vernikov- je to eno, če pa se to gredo pri POPtv, ki ga via tele-operaterji v vidu harača pravzaprav plačujemo vsi, pa je to nekaj popolnoma drugega.

Pri Večeru, ki je postal ogledni primer obupnega in obupno brezhrbteničnega novinarstva ( in kot je to pravilno opredelil najbrž najbolj znani slovenski novinar, Bojan Požar, rekoč “obrtno slab”), so namreč preživetveno interesno vezani na ti. srbo-komunistični klan, ki ga v tem trenutku predstavlja predvsem naveza “Arsenović- Večer- Pomgrad”, svoj enačaj pa najde prav v stranki SD. Konkretno to pomeni, da bo mariborski župan še naprej s proračunskim denarjem “obnavljal” javne površine ( beri: neposredni okoliš lastnih nepremičninskih investicij), jih potem v skladu s predvolilnim dogovorom zapiral za promet, s čimer bo izsilil tisto, česar se je v Mariboru oprijelo ime “pomgradovski jack-pot”, gre pa za presekanje vseh cestnih povezav na osi zahod- vzhod. Sledi tunelizacija Maribora, pregrešno drag projekt, po informacijah pisca teh vrstic nekje od višine uvoza na Gosposvetski cesti ali Strossmayerjevi ulici do izvoza za mestnim parkom, nekje v višini Šentiljske ceste.

POPtv in Slak pa nasprotno na to štalo nista neposredno interesno in preživetveno vezana, zato bi se na njegovem mestu raje ukvarjal z vprašanjem zakaj Arsenović- ups, mestna občina Maribor- ravo zdaj kupuje bojda prestižne nepremičnine po mestnem parku in to po smešno nizkih cenah. Ker pa Slak tega seveda najbrž ne sme, je svoje “kandže in kljove” ( če smo že pri sinjski krajini, košutah in volkovih) zasadil v Milana Trola, organizatorja glasbenih prireditev. Ta je bil sprva nemiren in zbegan, a se je hitro zbral in omenjeni večerni, zahajajoči zvezdi slovenskega tv novinarstva odčital tako lekcijo v poznavanju materije/obravnavanega, da bi posnetek enostavno moral v vsako svetovno učilnico žurnalizma.

Privid realnosti, kot jo preko Večera javnosti servira stranka SD in zakulisni posli.

Spomnimo na sinočnje “slakovanje”:

  1. “Ampak… zakaj kljub temu razmišljate, da organizirate ta koncert glede na odzive, ki ste jih slišali?”
  2. “Thompson je znan po uporabi zloveščega ustaškega pozdrava “Za dom spremni!”
  3. “Odzivi v Sloveniji so zelo negativni; kljub temu, da večina ljudi meni, da ta koncert ni dobrodošel, vi še vedno razmišljate o tem!”

Pozorno, to so tri uvodna- tako imenovana vzpostavitvena- vprašanja povezana v eno samo, ki se potem skozi skoraj 15 minutno gostovanje nikakor ne neha. Slak s svojimi napadi ni odnehal do bridkega konca, čeravno ga je Trol z odmerjenimi in argumentiranimi odgovori vsakič znova postavil na trda, realna tla. Tudi z zelo konkretnimi navedbami, kot so bile “Enkrat si bomo v tej zgodbi morali natočiti čistega vina in resnici pogledati v oči. Iz obeh strani!”, “98% kupcev vstopnic, ki so pošle takoj, so Slovenci!” ali pa “Predsednik Slovenije, Borut Pahor, je dejal, da politika nima kaj iskat’ na koncertih!”

Odkrito priznam, da bi- če bi bil na Trolovem mestu- studio zapustil že ob prvi Slakovi prejudikaciji, ko je ta še skoraj na samem začetku ob pomanjkljivem navajanju “dejstev” cinično pripomnil: “Kaj vam gre zdaj samo za denar ali…?!” Ker pa je organizator najbrž zaslutil, da bo provokacija, ki naj ga prikaže v čim slabši, konfliktni luči, vgrajena v vabilo h gostovanju v oddaji, se je Slakovim neumnim napadom hrabro zoperstavil.

Slak, bojda novinarski alfa-samec, je tako denimo navajal:

  1. “konvencije proti totalitarizmu”, pa pozabil omeniti Alenko Bratušek in slovensko post-partijsko vrhuško, kako na več tisočglavem zborovanju družno in složno prepeva levičarsko himno “Bandiera Rossa”
  2. “vsa pravila po katerih se totalitarne režime ne sme podpirat'”, pozabil pa, da živimo v državi in družbi, v kateri so nas dobesedno prisilili k plačevanju tv harača za RTV SLO in POP TV, ki ravno s tako obravnavo “problema” dokazujeta, da sta ideološki izpostavi, ne pa k objektivnosti zapriseženi medijski hiši
  3. “kdo od znanih ljudi podpira ta koncert, dejmo z imeni in priimki”, pa pozabil, da tik pred tem sam ni navedel niti ene “ugledne osebnosti”, na katere se je skliceval
  4. “ali zaradi tega, ker jih ni?!”, in to potem, ko ga je gost opomnil, da ni tam zaradi tega, da bi razkrival imena podpornikov, sploh pa ne mimo volje in strinjanja slednjih
  5. “vas ne moti dejstvo, da je teh nasprotnikov 90%”, čeravno mu je Trol ves čas oporekal, da je po njegovih podatkih razmerje zelo drugačno; kakšnih 60%, morda celo 70% v podporo koncertu
  6. “obstajajo video-posnetki, kjer Thompson poziva “Na dom spremni!” in tukaj bova končala!”, brez predočenja video-posnetka in brez možnosti ugovarjanja, kar je Trol pospremil s smehom
  7. “informacija je, da ste tretjega junija že vložili odškodninski zahtevek”, brez da bi navedel vir in v smislu diskreditacije sogovornika, čeravno je ta po vseh pravilih, odločbah in utemeljitvah do slednjega upravičen
  8. “ne, ni vaša osebna stvar, ker gre za javni dogodek, za dogodek, ki je razburil javnost”, spet v smislu popolne diskreditacije
  9. “se vam je pri vsem tem šlo samo za denar, za dobiček”, kar sodi v isti rang, čemur je Trol oporekal z dejstvom, da je to “njegova osebna stvar” ter “da politika v tej zgodbi nima kaj iskat'”
  10. “seveda pa lahko vznemirjate javnost z najavo tega koncerta in ob tem zahtevate še odškodnino” in malce kasneje- ob popolnem zanikanju takšnih motivov s strani gosta– še strnjeno “politika je del družbe, ki lahko reagira na pojave, ki poveličujejo ustaštvo”.

In tu je catch! Slak je – srhljivo naključno- v celotni zgodbi popolnoma “pozabil” na dejstvo, da je politika že imela imenitno priložnost, da bi reagirala na pojav poveličevanja totalitarnih družbenih ureditev. Na dan, ko bi v Mariboru moral nastopiti Thompson, je namreč v Ljubljani koncertirala Ceca Ražnatović, vdova klavca in morilca Arkana, katerega ime še danes vzbuja srh na Hrvaškem, v BiH in drugje na Balkanu.

Še več; v dobi post-vstajniškega fištravizma, je v Mariboru redno koncertiral Bora Đorđevič- Čorba, ki je – tako mimogrede- ponosni četniški vojvoda, ki je za nameček Slovence in Slovenke nekoč kar javno ozmerjal z dunajskimi kočijaži, slednjič pa se celo priselil v jankovićevsko Ljubljano.

Kar nam razkriva, za kaj pri celotnem dogajanju pravzaprav gre: ne za Hrvate in Srbe ter zoperstavljanje totalitarizmu, pač pa za polarizacijo in homogenizacijo morebitnega volilnega telesa pred morebitnim izsiljenjem jesenskih “pred-drugi-val-korona” predčasnih jesenskih volitev. Pri SD so pač na provokacijo odgovorili na polno, upajoč, da se bodo pod njihovo zastavo zbrali vsi “antifašisti”, ne glede na narodno pripadnost. Niso mogli bolj živeti v zmoti, bolj zaspati na lovorikah: nimajo ne programa, ne leaderja in posledično ne dovolj volilcev, kar je natanko vse tisto, kar SDS ima.

In kar je še bolj pomembno: ustaljenim “managerjem na področju kulture” ( beri: kulturnega enoumja) se sesuva monopol nad kulturno produkcijo, s tem pa monopol nad stanjem duha. In zaradi tega besnijo; besnijo, a hkrati ne vedo kako in kaj. Ustvarja se vzporedno medijsko- kulturniško vesolje, oni pa izgubljeni tavajo s preživeto ponudbo preživete ideologije.

Aljoša Dragaš

Oddajte komentar

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Odjava /  Spremeni )

Google photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google računom. Odjava /  Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Odjava /  Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Odjava /  Spremeni )

Connecting to %s