Pozno sinoči je slovensko medijsko sceno znova preplavila vrsta dogodkov (in odzivov nanje) v zvezi z RTV Slovenija. 

Najprej je zvečer Slovenska tiskovna agencija (STA) objavila, da je Programski svet RTV Slovenija dal predhodno soglasje k imenovanju nekdanjega direktorja urada vlade za komuniciranje Uroša Urbanije na mesto direktorja TV Slovenija.

Po poročanju STA je zanj je glasovalo 17 članov, generalni direktor RTV Slovenija Andrej Grah Whatmough pa se bo po pogovoru z njim prihodnji teden odločil, ali ga bo imenoval. Protikandidat Urbanije Patrik Greblo je dobil 13 glasov.

Urbanija je v predstavitvi programa dela napovedal izboljšanje odnosov na televiziji. Prepričan je tudi, da nekateri pregorevajo, drugi pa imajo še kar nekaj manevrskega prostora za delo.

Svetniku in znanemu komiku Sašu Hribarju je tako na pripombo, da je bilo v zadnjem času ukinjenih kar nekaj gledanih in odmevnih oodaj, odgovoril, da je zagovornik evolucijskih, ne pa radikalnih sprememb.

Urbanija je bil v preteklosti zaposlen v različnih medijih, tako na MMC RTV Slovenija, STA in Planet TV, v mandatu vlade Janeza Janše zadnji dve leti pa je bil direktor Ukoma (Urada vlade za komuniciranje), ki je izdeloval analize poročanja RTVS.

Koordinacija novinarskih sindikatov: Urbanija najbolj neprimeren kandidat za vodenje TV Slovenija

Na prve odzive na razvoj dogodkov ni bilo treba čakati dolgo. Če izvzamemo spletne odzive in se osredotočimo na uradne, so se pričakovano najprej odzvali v Koordinaciji novinarskih sindikatov RTV Slovenija.

Ocenili so, da gre pri Urošu Urbaniji- in v zvezi z predhodnim soglasjem programskega sveta k imenovanju slednjega na položaj direktorja TV Slovenija- za najbolj neprimernega kandidata, so ob 21:14 objavili pri STA.

"Znan je kot rušilec in tisti, ki razkraja javni medij, in ne kot tisti, ki ga poskuša graditi ali delovati v njegovem interesu," je v zvezi s tem zapisala predsednica koordinacije Helena Milinković.

Tudi po mnenju Društva novinarjev Slovenije je imenovanje Urbanije nedopustno z več vidikov. Prvi je po njihovih navedbah konflikt interesov, saj bo nekdanji vladni piarovec s tem nadrejen tudi informativnemu programu televizije.

Drugi je nespodobnost, tretji pa nekompetentnost. Svoje nerazumevanje in nepoznavanje televizijskega novinarstva je dokazal tudi s tako imenovanimi analizami.

Generalnega direktorja RTV zato pozivajo, da pri svoji presoji o imenovanju vsaj tokrat ravna apolitično in ne prispeva k dodatnemu nižanju ugleda javnega zavoda z imenovanjem Urbanije. Slednji po njihovem mnenju predstavlja grožnjo neodvisnemu in profesionalnemu novinarstvu, ki je temelj informativnega programa javne radiotelevizije. 

Vojna okrog RTV SLO se je znova razplamtela.
Programski svet RTVS za poročilo o zapletih z oddajo Studio City

Dobro uro kasneje so nato pri STA objavili več o dogajanju na seji Programskega sveta.

Obznanili so, da je slednji v nadaljevanju junijske seje na pobudo zaposlenih obravnaval tudi vprašanja glede televizijske oddaje Studio City. Sklenil je, naj generalni direktor zavoda Andrej Grah Whatmough pripravi poročilo o tem. Pri obravnavi nove televizijske informativne oddaje Panorama pa so se seznanili s stroški zanjo.

Kot že omenjeno, so pobudo za obravnavo obeh vprašanj dali predstavniki zaposlenih. V povezavi s Studiem City so menili, da je vodstvo skupaj z odgovorno urednico televizijskega informativnega programa Jadranko Rebernik ravnalo v nasprotju z interesi gledalcev. Pozvali so ga, da prisluhne zahtevam po vrnitvi oddaje z Marcelom Štefančičem kot voditeljem.

Grah Whatmough je dejal, da je Rebernikovo podprl. Povedala mu je namreč, da je Štefančičev poziv, naj se nasprotniki stališč vodstva preštejejo, čutila kot grožnjo zoper življenje in telo, še navaja STA.

(mbo)